dilluns, 2 de juny del 2008

Poner una pica en Flandes

Si no vaig molt equivocat crec que molts de valtros deveu pensar que Espanya és un país, si més no, singular. Té defectes i virtuts, com tots, però es fet que sa gent que hi vivim no estem gaire cohesionats, units, és destacable. (No sabeu lo molt que m'està costant posar i no posar algun adjectiu per no ferir sensibilitats) Però no som únics. Hem de destacar s'aportació d'un (avui encara) país com Bèlgica. Coneixeu cap belga? Jo no. Doncs allò sí que és un territori dividit. Meitat Flandes, meitat Valònia. Uns parlen flamenc i es altres francès. Oficialment viuen en es mateix país, són compatriotes, però realment viuen d'esquenes uns i altres. No és que jo sigui un erudit en temes belgues però és que avui he vist un reportatge de na Llúcia Oliva (professora meua) en es programa En Portada de La2. Unes de ses coses que més m'ha cridat s'atenció és que un jove flamenc va haver de demanar una beca Erasmus per poder anar a estudiar a una universitat de Valònia a 30km de ca seua. Fort no? Sa seua capital, Brussel·les, és oficialment bilingüe. Però es veu que darrerament, tot i estar a Flandes, es francès s'està imposant per sobre des flamenc i et miren malament si no parles sa llengua d'en Sarkozy. Sa qüestió és que es flamencs, es rics del nord, estan farts de treure-li ses castanyes des foc a nes valons, es pobres del sud (us sona???) i aspiren a una major autonomia (quin eufemisme!!!). Des de sa televisió pública belga ja van fer broma sobre sa possible independència de Flandes. No és estrany que Bèlgica estàs 9 mesos (de juny de 2007 fins a març de 2008) sense govern. A jo em pareix que pot ser es principi de la fi de molts estats que han estat construïts per força al llarg des segles.

Foc a s'olla Flandes!!!!!

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo conec a un belga...un paio que en quan arriba la primavera sempre aprofita per fer-se una truiteta d'alls tendres. jajajaj joder juanan no em fotis...més pit i cuixa i menys "falnders" i flamencs...
Espero un post del estil "podemos" o algo aixi...crec que toca.

Amunt baigetistes!!! Buuuu agustinistes!!!
Agustinistes=loooosers, corrupció al govern balear...no noteu que el jordi ultimament té més diners i viu millor??? "Fa l'egipci!!!"
El govern balear es pitjor que el cas "coslada"...en canvi els baigetistes...mans netes i truitetes d'alls tendres.

Anònim ha dit...

Tell me something mariñooo...Mariño lehendakari!!!
Yo te votaría Seda.

Anònim ha dit...

Estic d'acord, això no té 'chicha'. Volem un article que tracti l'efecte 'Podemos', temes de corrupció, prostitució, pucherazos de Massiel en Eurovisión...

Q això no és 'Documentos TV' ni `Teletubbies'!!
Volem temes d'actualitat!!

Vaya periodista!! No sap ni qui és el de PIGNOISE!!

Anònim ha dit...

Yo me considero europeísta, de hecho yo creo en los futuros estados unidos de Europa pero tengo mi propia concepción en la cual los países no tendrían porque perder su identidad, y es que de eso se trata, ¿no? De identidad. De la identidad de los vascos, de los catalanes, los gallegos, los andaluces, etc. Valores, tradiciones y todo tipo de particularidades culturales. Soy muy consciente de que no somos iguales. No es lo mismo un andaluz que un catalán, eso es verdad. Pero no hay ningún español es tan lejano respecto a otros españoles como lo somos todos a un alemán por ejemplo (si los catalanes se quieren parecer a los franceses allá ellos). ¿Porque no pueden esas diferentes identidades conformar una identidad común que sea la suma de esos diferentes matices? ¿Porque no puede uno ser catalán, vasco, extremeño… y español a la vez? Bien afortunados creo que somos de tener lo que tenemos siendo un país del tamaño que somos. Somos un país rico por nuestra variedad cultural a todos los niveles y eso debería ser algo bueno. Yo soy balear y Español y no me va nada mal. Me entristece tanto conflicto.
Que el resto de la humanidad solo conozca España por los toros y el flamenco no es culpa del Rey que lo mismo baila una sardana que una rumba gitana. La culpa es huérfana como se dice pero debiéramos atribuírsela a alguien esos serían los souvenirs de la rambla, que venden toritos y hasta sombreros mejicanos.
Nuestro amigo belga se quejaba de la falta de comprensión de de los dirigentes políticos ya que estos no conocían la realidad de los flamencos (los pajaritos esos rosas con la patita encogida) y la falta de representación que sufrían. Eso no pasa aquí que para eso ya están el senado (cierto es que necesita una reforma) y el Congreso donde hay partidos catalanes, canarios, vascos y “castellanos”, todos españoles.
Yo si notaría si en España no estuvieran los Vascos o los Catalanes. Esa España no la quiero. Para mi valen todos y cada uno por igual. ¿ Tantas ganas tienen de independizarse? Si fueran tantos a favor ya serían independientes, ¿no? Y si lo que más les preocupa de separarse es que el Barça no juegue en La liga, será que no tienen tanto interés.

Anònim ha dit...

Hem de votar a l'alcalde BAIGET. Es un bon paio. A Sant LLorenç encara es pot disfrutar de la companyia de senyoretes de lloguer i a Sant Josep no fan més que prohibir coses. Ja no pot un anar d'after o fer festetes a ca seva. Visca el paradis penedenc del vici on el cava no té fi!